Tot ce trebuie sa stii despre martorul motor Check Engine

Check Engine este un indicator care semnaleaza probleme in functionarea motorului sau a sistemelor aferente. La masinile moderne, informeaza despre defectiunea sistemului de aprindere sau a transmisiei automate, modificari ale turatiei motorului pentru o anumita perioada sau a amestecului de combustibil etc.

In functionare normala, cand toate sistemele sunt sub controlul indicatorului si functioneaza, acesta se aprinde atunci cand conducatorul auto roteste cheia de contact si ar trebui sa se stinga dupa ce motorul este pornit. Cu toate acestea, daca lumina clipeste constant sau incepe sa clipeasca in mod neasteptat in timpul conducerii, trebuie verificate anumite sisteme si senzori.

Uneori soferii pot rezolva singuri problema. Insa daca, dupa ce au luat masuri, indicatorul Check Engine continua sa semnaleze o problema, este nevoie de ajutorul unui profesionist. Cauzele care fac ca ledul Check Engine sa clipeasca:

  • Utilizarea combustibilului de calitate scazuta. In acest caz, ledul Check Engine incepe sa clipeasca imediat dupa alimentare. Asadar, trebuie un combustibil de mai buna calitate.
  • Defecte de etanseitate a sistemului de alimentare cu combustibil. Uneori, lumina clipeste cand aerul intra in sistemul de alimentare din anumite motive, de exemplu, daca capacul rezervorului nu este inchis etans.
  • Coborarea nivelului uleiului. Daca semnalul de eroare apare numai cand motorul se incalzeste, este posibil sa existe o scurgere in sistemul de lubrifiere.
  • Defectiunea pompei de combustibil sau infundarea filtrului de combustibil. Pentru a verifica functionarea lor, trebuie masurata presiunea din conducta de combustibil cu un manometru. Daca este sub 3 atmosfere, elementele defecte ale sistemelor de alimentare cu combustibil trebuie reparate sau inlocuite.
  • Contaminare in elementele sistemului de injectie de combustibil. Solutia in acest caz este curatarea componentelor folosind produse speciale.
  • Defectiune bujie. Urme de ulei sau combustibil in zona filetului, pete maro inchis sau galben pe suprafata electrodului sau a izolatorului.
  • Defectiuni ale catalizatorului. O modalitate de a verifica este masurarea contrapresiunii la iesire cu un manometru.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri.