Istoria primului autovehicul lansat

Masinile sunt peste tot in jur, motiv pentru care oamenii deseori uita ca primului autovehicul reprezinta una dintre cele mai semnificative inventii ale secolului XX. De la primele modele cu aburi pana la modele autonome, inclusiv celebrul model Ford T, masina nu a incetat sa evolueze ajungand astazi sa fie o adevarata bijuterie pe patru roti.

Date importante in lansarea primul autovehicul

  • 1886-1889

Germanul Carl Benz creeaza Benz Patent Motorwagen, primul prototip cu trei roti cu motor cu combustie, in timp ce Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach vin la Expozitia Universala din Paris cu o masina pe patru roti cu motor pe benzina in patru timpi. Benz insa a trebuit sa obtina o autorizatie din partea Marelui Ducat de Baden pentru a-si conduce masina pe drumurile publice, in urma plangerilor din partea populatiei cu privire la zgomotul si mirosul propus de modelul concurentilor sai.

  • 1890

Prima masina pe benzina produsa in masa este produsa in Franța, Panhard si Levassor Type A. Unitatea nr. 77, numita Antoinette, care a reusit sa parcurga 40.000 de km in 26 de ani de serviciu. Antoinette este acum expusa la Cité de l’Automobile din Alsacia.

  • 1896

In Canada, in localitatile din estul orasului Sherbrooke apare prima masina pe benzina, o creatie a lui George Foote Foss. In 1900, Henry Ford insusi s-a aratat interesat de Fossmobile, dar inventatorul sau a refuzat propunerea!

  • 1908

Henry Ford comercializeaza Ford T, poreclit Tin Lizzie. Acest model, primul cu adevarat fabricat la scara larga, devine accesibil populatiei si schimba fata industriei. Cateva copii ale modelului Ford T sunt inca functionale chiar si astazi!

  • 1931

Abram Neiman a inventat dispozitivul anti-furt, care la acel moment consta din 75 de piese mobile mici. Incuietoarea este poreclita „fluture” datorita formei sale.

  • 1934

Nokian Tires, o companie finlandeza, creeaza anvelope de iarna, destinate initial camioanelor pentru transportul de marfuri. Doi ani mai tarziu, masinile sunt echipate cu acestea, fiind de fapt, niste anvelope pentru patru sezoane!

  • 1945-1975

Productia mondiala de automobile se confrunta cu o crestere fara precedent, de la 10 milioane la 30 de milioane de masini in spatiul de 30 de ani.

  • 1997-2000

Modelele electrice hibride au intrat pe piata, conduse de Toyota Prius. Din 1997 pana in 2003, prima generatie a lui Prius a fost oferita unic doar in Japonia.

  • 2000-2010

Odata cu o alta criză a petrolului, au luat nastere autoturisme low-cost, precum Dacia Logan si Tata Nano (lansata in India in 2008 si vandute pentru aproximativ 2.000 USD).

x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri.